måndag 9 november 2009

19:22

Nerklottrade sidor i kalendern blir allt fler då dagarna flyger fram. Något som även konstaterades tidigare under dagen, då jag och Teddie räknade ut att det bara är några få helger kvar innan jag kommer till henne i Göteborg. Glädje på riktigt.

Min inställning till allt känns lätt just nu. Jag menar, pjäsen på dramat börjar få en framsida och jag har kommit i kontakt med Gudrun Schyman i och med projektarbetet om Feminismen. Allt blir så mycket lättare när man tar tag i det.

För visst har vi väl alla fått inse det faktum att det inte lönar sig att skjuta upp saker och ting. Du sparar bara det hela till en stund då allt känns dubbelt så jobbigt när du tror dig ska vara världens mest peppade.

Nej, leva right at the moment, och göra saker at the moment. Det vore väl bra fint om vi kunde leva efter det vackra uttalande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar