torsdag 12 november 2009

Sumé

Igår åkte som sagt jag och pappa upp mot Stockholm vid fem-tiden för att äta gott och sedan gå på Melissa Horns turnépremiär på Göta Lejon. Förväntningarna var många och visst skulle dem uppfyllas.
.
För ja, herre min gud vad bra allt var. Det var magiskt, stämningsfullt, rofyllt och hemtrevligt. Det var vackert samtidigt som det var så otroligt ballt. Att se denna 22-åring sitta där på en stol med fyra olika gitarrer runt omkring sig, leendes och uppbackad med sina tre bandmedlemmar var ballt. Att hon sedan sjöng som en gud och spelade gitarr så att man stannade upp - var rätt ballt det med.
.
Jag kommer nog aldrig lyckas beskriva hur det var att sitta där, så jag tror det är lika bra att jag ger upp. Men ni kan ju försöka tänka er att sitta inne i en vacker gammal teater. Att sitta där och lyssna till otrolig sång och gitarr till hennes djupa och kärleksfulla texter. Att veta låtarnas bakgrund och anledning då hon just berättat varför hon skrev dem. Nä, det var bara fantastiskt.
.
Jag gillar den tjejen, och är övertygad att vi skulle bli bästa vänner om vi lärde känna varandra. Konstigt vad man kan drömma sig bort bara med hjälp av lite musik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar