onsdag 18 november 2009

Nostalgichock

Idag var första dagen någonsin sen vi började på Tessin som vi slutade tidigare än schemat säger. Skulle slutat 15.00 men slutade istället 11.10. Tack till den som skapade lärarutbildningar! I vilket fall, så bestämde jag och Lovisa oss att fara förbi på gamla skolan. Ni vet, vara lite sympatiska, hälsa, berätta att gymnasiet är bra och vilken linje det tillsist blev.

Kan väl inte säga att jag hurrar över besöket. Visst, kul att träffa några lärare men man fick verkligen tillbaka den gamla känslan. Känslan som man hade efter fyra år på samma lilla skola där lärarna var överallt och sa åt en att vara tyst. Nej, tacka gudarna för stora Tessin. Inser hur mycket jag älskar att få gå där och bara vara en i mängden. Slippa veta vad varje person i korridorerna heter och när personen köpt sin tröja.

Kortfattat - kul att träffa de gamla favo-lärarna men pommes frites vad jag älskar att gå på gymnsiumet. Tack för mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar